E-Fatura Durum Kodları

E-fatura durum kodları, elektronik fatura sisteminde faturaların hangi aşamada olduğunu gösteren sayısal değerlerdir. E-fatura durum kodları, faturanın oluşturulması, gönderilmesi, alınması, kabul edilmesi veya reddedilmesi gibi işlemleri takip etmeyi sağlar. E-fatura durum kodları, Gelir İdaresi Başkanlığı (GİB) tarafından belirlenmiş ve standartlaştırılmıştır. E-fatura durum kodlarının anlamları aşağıdaki gibidir:

KODDURUMAÇIKLAMANE YAPILMALI
1000ZARF KUYRUĞA EKLENDİGönderici fatura belgesi olan zarfı oluşturur ve Merkez Birime gönderir Bu zarf Merkez Birimde kuyruğa alınır.Durum kodunun güncellenmesini beklemeniz gerekir.
1100ZARF İŞLENİYORKuyrukta sırası gelen zarf işlenmeye başlar. Zarf çeşitli işlemlerden (şema ve schematron kontrolü) geçer. Bu durumda GİB’den fatura durumunu sorgulayabilirsiniz.Durum kodunun güncellenmesini beklemeniz gerekir.
1110ZIP DOSYASI DEĞİLGöndermiş olduğunuz zarfın formatı “.zip” olmalıdır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1111ZARF ID UZUNLUĞU GEÇERSİZZarf ID numarası uzunluğu 32 karakterden farklıysa bu durum kodu alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1120ZARF ARŞİVDEN KOPYALANAMADIBu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1130ZIP AÇILAMADIGİB’teki geçici sorunlar sebebiyle ya da zarf dosyasındaki bir hatadan kaynaklı zarfın okunamadığı durumlarda bu hata kodu alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1131ZIP BİR DOSYA İÇERMELİZarf içerisinde dosya bulunmadığında bu hata alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1132XML DOSYASI DEĞİLZarf içindeki dosyalar XML formatında olmalıdır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1133ZARF ID VE XML DOSYASININ ADI AYNI OLMALIZarf ID’si ve XML ID’si aynı karakterleri içermediği durumda bu hata alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1140DOKÜMAN AYRIŞTIRILAMADIZarftaki fatura doğru şekilde çıkarılamadığında bu hata kodu alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1141ZARF ID YOKZarf ID alanı boş ise bu hata kodu alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1142ZARF ID VE ZİP DOSYASI ADI AYNI OLMALIZarf ID’si ve ZİP ID’si aynı karakterleri içermediği durumda bu hata alınır.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1143GEÇERSİZ VERSİYONBu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1150SCHEMATRON KONTROL SONUCU HATALIFatura bilgileri GİB standartlarında değildir.Bu hatayı alan faturadaki bilgileri düzenleyerek faturayı göndermelisiniz.
1160XML ŞEMA KONTROLÜNDEN GEÇEMEDİGİB şema kontrollerinden geçen bir faturanın gönderilen tarafın XML kontrollerinden de geçmesi gerekir.Fatura alıcısını uyarmanız gerekir. Bu hatayı alan faturadaki bilgileri düzenleyerek faturayı göndermelisiniz.
1161İMZA SAHİBİ TCKN/VKN ALINAMADIBu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1162İMZA KAYDEDİLEMEDİFatura göndermeden önce imza kontrolü yapabilirsiniz.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1163GÖNDERİLEN ZARF SİSTEMDE DAHA ÖNCE KAYITLI OLAN BİR FATURAYI İÇERMEKTEDİRMerkez birim zarfı posta kutusuna gönderir. Eğer gönderim başarılı olmuşsa öncelikle zarfın merkezdeki durum kodu posta kutusundan sistem yanıtı gelene kadar 1220 “HEDEFTEN SISTEM YANITI GELMEDI” şeklinde olur. Bu zarftaki faturaların herhangi birinin yeni bir zarf ile tekrar gönderilmesi durumunda yeni gönderilen zarf 1163 “GONDERILEN ZARF SISTEMDE DAHA ONCE KAYITLI OLAN BIR FATURAYI İCERMEKTEDIR” durum kodunu içeren sistem yanıtını alacaktır.

NOT: 1300 durum kodu alan zarflar da yeniden gönderilirse 1163 durum kodunu alır.
Faturayı yeniden göndermemelisiniz.
1170YETKİ KONTROL EDİLEMEDİBu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1171GÖNDERİCİ BİRİM YETKİSİ YOKGönderici birim etiketinde GB tanımlı olmalıdır. PK olarak tanımlandığı durumlarda bu hata kodu alınır.Faturayı yeniden göndermelisiniz.
1172POSTA KUTUSU YETKİSİ YOKPosta kurusu etiketinde PK tanımlı olmalıdır. PK yerine GB tanımlandığında bu hatayı verir.Bu hatayı alan faturayı yeniden göndermelisiniz.
1175İMZA YETKİSİ KONTROL EDİLEMEDİMüşterinizin ekstra kontrol istediği durumlarda bu hatayı alabilirsiniz.Faturayı yeniden göndermelisiniz.
1176İMZA SAHİBİ YETKİSİZFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1177GEÇERSİZ İMZAİmza doğrulaması geçersizdir. Göndermeden önce “imza doğrulama” kontrolü yaparak bu hataların önüne geçebilirsiniz.Faturayı yeniden göndermelisiniz.
1180ADRES KONTROL EDİLEMEDİFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1181ADRES BULUNAMADIAlıcının etiket bilgisi ve VKN/TCKN’si değişmiş olabilir. Alıcınızla iletişime geçiniz.Faturayı yeniden göndermelisiniz.
1182KULLANICI EKLENEMEDİFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1183KULLANICI SİLİNEMEDİFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1190SİSTEM YANITI HAZIRLANAMADIFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1195SİSTEM HATASIFaturayı yeniden göndermelisiniz.
1200ZARF BAŞARIYLA İŞLENDİGönderilen zarf işlenmiş, kontrollerden geçmiş ve bir hata alınmamışsa durum kodu 1200 olarak güncellenir. Bu aşamada zarfın durumu sistem yanıtı ile Gönderici Birime gönderilir. Gönderim sırasında bir hata oluşsa bile bir sonraki aşamaya geçilir.
1210DÖKÜMAN BULUNAN ADRESE GÖNDERİLEMEDİZarfın alıcıya gönderimi sırasında bir hata meydana gelirse ve gönderim başarısız olursa bu durum kodu alınır. Merkez birim bu zarfı daha sonra 4 kez daha göndermeyi dener.1210 durumunun 1215, 1220, 1230 ya da 1300 durum kodu alması beklenmelidir.
1215DOKÜMAN GÖNDERİMİ BAŞARISIZ. TEKRAR GÖNDERME SONLANDI1210 durum kodunu almış faturalar GİB tarafından 4 kez daha gönderimi denenir. Eğer bu denemeler de başarısız olmuşsa 1215 durum kodu alınır.Faturayı yeniden göndermelisiniz.
1220HEDEFTEN SİSTEM YANITI GELMEDİZarf merkezde işlendikten sonra alıcıya gönderimi başarılı olmuşsa bu durum kodunu alır.1220 durum kodunun 1230 ya da 1300 durum koduna dönmesi beklenmelidir. Bu aşamada yeniden fatura göndermeye çalışmayınız. İki gün içinde durum kodu güncellenmez ise müşterinizle iletişime geçebilirsiniz.
1230HEDEFTEN SİSTEM YANITI BAŞARISIZ GELDİBu kodu almış faturalarınız için iade süreci başlatmanıza gerek yoktur. Faturanın, 1200 kodu alınana kadar otomatik gönderimi sağlanır.
1300BAŞARIYLA TAMAMLANDIZarf başarıyla alıcıya ulaşmıştır.
Facebook
Twitter
LinkedIn